Armagedon w distrach z jajkiem 2.6.31-16

Uff… nie chce mi się szczegółowo opisywać powodów, przez które ostatnio po próbie upgrade’u Minta do wersji 8 Helena, wszystko niemal się wysypało. Co prawda na stronie Minta najbardziej zalecanym upgradem jest pobranie iso z 8-ką, a nie apt-get dist-upgrade z 7 Glorii, ja jednak wolałem pogrzebać w konsoli i zrobić upgrade. Dość powiedzieć, że straciłem cierpliwość po paru próbach naprawienia konfliktów między pakietami i sypiących się xorg-ów (fakkk, czy xorg.conf zawsze musi być słabym punktem moich linuxów?!), bo potrzebowałem kompa.
W efekcie, po kilku próbach z innymi distrami, wreszcie zaskoczyło Xubuntu 9.10. Zaznaczam, że chodziło mi o jądro nowsze niż 2.6.28. Miałem nadzieję, że Debian, zainstalowany z netisnt CD,  zaktualizowany z Lenny’ego do Squeeze będzie sprawował się dobrze, ale lawina podobnych kłopotów z x-ami i brak czasu, skłoniły mnie do szybkiej instalacji Xubuntu 9.10.
Instalacja + apt-get upgrade przebiegły bez żadnych problemów. Po restarcie zaczęły się sztuczki. Przede wszystkim Xubu nie logował mnie ani w x-ach, ani w recovery mode (nawet pod rootem!). Sprawdziłem ustawienia użytkownika, xorg.conf,xsession + parę innych rzeczy – wszystko wydawało się OK. Mocno wkurzony (w uporem maniaka przypominam, że potrzebowałem kompa, a z windą nie chciałem mieć do czynienia). Wreszcie na jakimś forum znalazłem potencjalne wyjście tyczące się 9.10 – wywalenie xsplash. W bólach zalogowałem się w powłoce, wypieprzyłem xsplash i… restart.
Zadziałało! Logowanie bez problemu, zarówno pod XFCE, jak i w recovery mode i powłoce (a’propos – niby dlaczego system marudził z logowaniem w powłoce – co ma do tego xsplash???). Pozostało mi wywalenie paru niepotrzebnych aplikacji, zainstalowanie mojego „pakietu podstawowego” konsolowych programów i… jest dobrze.

Skomentuj

