Pygmynote – kolejny smaczek dla maniaków konsoli…

Długi czas szukałem w czeluściach netu czegoś, co swoją funkcjonalnością przypominałoby Osmo, czyli lekki organizer zapewniający obsługę podstawowych zadań, jak: spotkania, czyjeś urodziny, adresy, rzeczy do zrobienia, etc. Chodziło mi jednak o coś, co będę mógł działać w konsoli. Po wielu próbach, poddałem się, nie znajdując takiego cuda.
Szczęśliwie dla mnie ktoś na blogu anonimowo przesłał mi nazwę skryptu napisanego w Pythonie, spełniającego dokładnie moje oczekiwania. Zwie się to pygmynote i jest naprawdę świetnym, mega-lekkim i użytecznym narzędziem. Co trzeba zrobić, by używać pygmynote? Wystarczy ściągnąć paczkę ze strony domowej projektu, rozpakować ją w dowolnym miejscu w katalogu /home i… uruchomić skrypt w konsoli, poleceniem:

$ python pygmynote.py 

(oczywiście w lokalizacji gdzie znajduje się rozpakowany skrypt). Skrypt uruchamia się z następującą informacją:

Pygmynote is ready. Pile up! 2010-03-14

:
Po wpisaniu „h” pojawia nam się menu z dostępnymi opcjami pygmynote. Poniższy zrzut dostatecznie dobrze obrazuje ascetyczność, ale i dosyć duże możliwości jak na konsolowy organizer. Tworzenie wiadomości i przypisywanie ich pod określone tagi, oraz dodawanie zdarzeń dziennych, to wystarczające, by dowolnie tworzyć bazę adresów, przypomnienia czy co tylko się nam zamarzy.
Tak więc pygmynote zastąpił mi Osmo. Oczywiście skrypt można ustawić jako wykonywalny i dodać do autostartu, dzięki czemu po włączeniu kompa mamy wgląd w to, co mamy do zrobienia. Żadnych gadżetów graficznych – tylko to, co absolutnie konieczne :)


3 thoughts on “Pygmynote – kolejny smaczek dla maniaków konsoli…

Skomentuj

