Puppy Linux z LXDE // Quirky 1.00 – nowy szczeniak Barry’ego Kaulera.

Z głupiej ciekawości odpaliłem liveCD z Puppym, na którym domyślnie wrzucono środowisko LXDE.
Puppy Linux, to strasznie fajna bestia, które używam od lat głównie jako system ratunkowy, czy też służący mi do partycjonowania zmasakrowanych dysków. Nigdy nie zawodził w tej pracy. Nawet kiedyś miałem go – w wersji tradycyjnej, z JWM – krótko na twardzielu i sprawiał się całkiem OK. Nad Puppym oczywiście trzeba nieco posiedzieć, zwłaszcza jeśli chodzi o dociąganie zależności, ale w tym właśnie urok Linuxa tkwi i basta! :)
Puppy (w wersji 4.11) z LXDE wygląda, hmm… jak Puppy z LXDE :D Żadnej rewelacji. Mimo, że iksy w tym wydaniu są lekkie i pracują całkiem spoko, to jednak nie jest środowisko dla mnie. Bo nie ma się co oszukiwać – poza drobnymi detalami, jest to klasyczny Puppy Linux z dokładnie tymi samymi narzędziami administracyjnymi jak w tradycyjnym Puppym, wydawanym przez Barry’ego. Poniżej screeny tego distra…
* * *
Quirky 1.00 – nowe dziecko Barry’ego Kaulera, to niemal klon Puppy Linuxa. Mimo, że tu i ówdzie można przeczytać, że Quirky jest nieco „trudniejszy”, bo należy nieco się postarać w dociąganiu bibliotek (np. multimedialnych) i że jest stworzony dla programistów. W repo Quirky’ego znajdziemy jednak stery Nvidii. Barry zastąpił switch_root (obecny w Puppym) przez chroot i… to chyba wszystkie różnice. Od siebie dodam, że GUI i jego konfiguracja bardziej mi się podoba od tradycyjnego Puppy’ego z JWM. Adminowanie Quirky’ego jest bliźniaczo identyczne jak w „szczeniaku”.
Drobne różnice znajdziemy w domyślnych aplikacjach. Oprócz domyślmnego repo puppy-quirky, możemy korzystać też z puppy-4 i puppy-3. Wszystko inne – łącznie ze sposobem układu ikon na desktopie jest identyczne jak w Puppym.  Taka mała moja dygresja: mam wrażenie, że Baryy cierpi na permanentny infantylizm jeśli chodzi o koncepcje logo swoich dystrybucji, ale to już moje subiektywne zdanie ;) Zrzuty poniżej:

 

Skomentuj

