Małe przemeblowanie

Ostatnio gruntownie przekopałem swojego Aptosida w poszukiwaniu zbędnych aplikacji i paczek, zainstalownych w zamierzchłych czasach i niepotrzebnych mi już do niczego. Nie było tego wiele, ale co nieco udało mi się wywalić.
Moja ulubiona Opera sprawuje się bardzo dobrze, zatem wywaliłem Iceweasela (beta); przetestuję go w kolejnym wydaniu. Na przemiał poszedł też Pidgin. W zasadzie nie wiem, po cholerę go instalowałem, skoro do Jabbera używam pidginowego brata, Fincha i czasem zdarza mi się odpalać Gajim. Wróciłem do Irssi, zatem Weechat poszedł pod remove. W ogóle potencjalnych opcji na łączenie się z siecią IRC mam całe mnóstwo (Opera, Xchat, finch i parę innych), ale stare dobre Irsii jednak wygrywa ze wszystkimi… Pozbyłem się też VLC, którego w zasadzie nie używałem zbyt często, choć parę razy jakoś magicznie odtwarzał to, na czym łamał sobie zęby MPlayer. Zrezygnowałem też z Transsmision na rzecz konsolowego klienta torrentów – Rtorrent.
Tak teraz wygląda lista moich aplikacji:
~ emulatory terminala: xfce4 terminal, xterm, tilda;
~ programy biurowe/edytory tekstu: pakiet OpenOffice, gvim, Mousepad;
~ grafika: Gimp, Inkscape, gThumb;
~ muzyka/dźwięk: moc, mpd + ncmpcpp, Audacity, Last.fm, Streamtuner;
~ wideo: mplayer;
~ komunikacja: finch, Gajim, Skype, irssi;
~ internet: Opera, elinks, rtorrent, Nicotine+;
~ RSS/powiadomienia: canto, pygmynote;
~ system: aptitude, Synaptic, dpkg, apt-get, deborphan;
~ bezpieczeństwo: Firestarter, clamav;
~ archiwa: Squeeze;
~ iksy: XFCE, Fluxbox.

2 thoughts on “Małe przemeblowanie

  1. aaa zaskakujesz mnie (śmiech)
    Losowo wybrany post.
    Tak już mam, działam instynktownie jak zwierz.
    Śniłeś mi się dziś, ale czy faza REM trawa cała noc z przerwami.
    Nie wiem i guzik mnie to obchodzi.
    Wiedzenie często tłamsi, dusi i zwęża horyzont.
    Może prawdziwe życie jest za zamkniętymi powiekami.
    W takim razie po jaką cholere otwarłam oczy.

Skomentuj

