Quirky 1.4

Wiedząc ogólnie czego się spodziewać, ściągnąłem najnowszego Quirky’ego w wersji 1.4. Jak zapewnia Barry, jest kilka zmian, ale dla mnie to wciąż kosmetyka. Po prostu jako live CD to distro sprawia się świetnie i działa w obrębie tych możliwości, jakich wymagam i spodziewam się po małej, szybkiej dystrybucji uruchamianej z CD czy USB.
Mile zaskakuje ascetyczny szary domyślny pulpit. W aplikacjach żadnych zmian nie zauważyłem. Stałym kwasem w przypadku Quirky’ego (jak i Puppy Linux) jest niepowodzenie przy logowaniu się do serwera XMPP, czy ICQ przez Ayttm – nie miałem głowy i czasu, by obczaić problem ale pojawiał się on zawsze i na każdym kompie  na jakim odpalałem Quirky’ego (czy Puppy) – próba zalogowania się i krzak oraz zamknięcie programu… Dziwne.
Do podstawowych czynności w obrębie live CD Quirky nadaje się doskonale – myślę, że byłby tez ciekawszą alternatywą dla Puppy’ego na twardzielu (czego nie chce zrozumieć pewien mój kolega uparty jak osioł, korzystający z jakiegoś śmiesznego pupleta z Xfce w dodatku z „przedwojennym” kernelem :P). Co prawda JWM jako iksy nie są moją ulubioną bajką, ale Quirky 1.4 naprawdę dobrze wygląda „ubrany” w to środowisko graficzne. Po instalu Fluxboxa, Quirky po prostu byłby bajkowy ;)
Co do repo, w wersji 1.4 znajdziemy Puppy Package Manager z puppy-wary5, puppy-quirky (baaardzo skromne repo!) i puppy-4, więc w miarę świeże rzeczy.
Poniżej kilka screenów z defaultowymi pulpitami i motywami ikon… Dodam, że Quirky 1.4 testowałem na  laptopie mojej siostry (Acer z windą)…

Skomentuj

