Pierwsze moje biurko z PekWM.

Stało się. Posiedziałem trochę nad PekWM i coś tam ulepiłem. Zbytnio nie przykładałem się do konfiguracji (a jest ona niemal taka sama jak w Openboxie). Dość powiedzieć, że wywaliłem CCM, który nieco mi się przejadł; znudziły mi się cienie i półprzezroczyste coś tam coś tam. Nowatorski nie jestem, bo rządzi monochromia i żadnego odstępstwa tutaj nie zrobiłem. Ostatnimi czasy kolory wywołują u mnie wręcz agresję…
Wyłączyłem też przezroczystość w obu emulatorach: roxtermie i xfce4-terminal. Zmniejszyłem tint2. Postawiłem na jak największą prostotę na biurku. Tradycyjnie żadnych pierdolonych ikon na pulpicie i innych dupereli potrzebnych mi jak korzuch latem.
Jakie wrażenia? Kurde, PekWM działa szybciej, niż Openbox (sic!). Poza tym themesy wydają mi się – pod kątem minimalizmu o wiele bardziej ciekawe niż w Openboxie (a Flux autentycznie może się wstydzić w tej kwestii, serio) . To tyle. Poniżej „zestaw zabawek” jakich użyłem…
→ PekWM theme:  Inda-B (zmodyfikowny przeze mnie kolorystycznie; pierwotne obramowania okien były wkurwiająco białe);
→ GTK: Royalty;
→ Ikony: SimplyGrey;
→ Tapeta: z netu.

10 thoughts on “Pierwsze moje biurko z PekWM.

  1. Niezle, też używałem PekWM ze standardowym pomaranczowym motywem. I potwierdzam to co piszesz . Jest lżejszy od fluxbox i openbox.Zastanawiam się teraz nad FVWM bo kolesiowi na linux.pl pięknie wyszedł ten pulpit Peaceful Green :)

  2. Bleee, ten starndardowy motyw jest koszmarny, jak dla mnie :D Ale PekWM całkiem OK, wcześniej za szybko oceniłem ten menadżer…FVWM kompletnie mi się nie podoba, więc chyba raczej się nie zdecyduję :) Pzdr!

  3. Instalujesz nitrogen i w ~/.pekwm dodajesz do do pliku start (który wcześniej czynisz oczywiście wykonywalnym) wpis:nitrogen –restore &Proste, nie? :P

  4. Już wiem co bylonie tak , nie wydałem tego polecenia $ nitrogen –save –set-scaled /ścieżka/do/pliku/tapetyJuż działa :)

  5. Jednak teraz nie dziala mi tint2 wyskakuje to:"$ tint2real transparency off…. depth: 24xRandr: Found crtc's: 1xRandr: Linking output default with crtc 0tint2 : another systray is runningtint2 : nb monitor 1, nb monitor used 1, nb desktop 9"Nie dziala tez mi przezroczystosc menu po uruchomieniu CCM.Tak to dziala tylko to okno z menu nie jest przezroczyste.Tu masz moj poprzedni pulpit z fluxbox. Jak dopracuje to pekwm to wrzuce screen.http://img146.imageshack.us/i/zrzut111238.jpg/

  6. Ufff… chłopie, jak byk masz wszystko napisane i dziwisz się czemu Ci nie działa? :PMasz uruchomiony tint2 (albo jakiś inny tray) i chcesz go uruchomić jeszcze raz, więc ci wyskakuje: tint2 : another systray is runningZobacz, co Ci wyskakuje w pierwszej linijce odnośnie przezroczystości i zrozumiesz, dlaczego menu nie jest przezroczyste.Dodałeś CCM do startu PekWM przez linijkę:cairo-compmgr &???Poza tym widzę, że masz ustawione w PekWM domyślną ilość pulpitów czyli dziewięć i daję głowę i jeśli w konfigu tint2 nie zmieniłeś domyślnego wyświetlania pulpitów, to masz niezły chaos na biurku, bo w jednym małym okienku (pozostałe 8, to każdy odzielny pulpit) wyświetlają Ci się wszystkie otwarte na pierwszym ulpicie aplikacje.Przejrzyj konfig tint2, dodaj CCM do autostartu. Poza tym w CCM masz konfigurator GUI, więc w czym problem? W ustawieniach "General" daj "X rendering" + zaznacz systemowe ustawienia pulpitu.

Skomentuj

