AwesomeWM – kilka rzeczy rozwiązanych…

Uparty osioł jestem i postanowiłem jakoś doprowadzić ten cholerny Awesome do używalności :) Kwestia języka (czy raczej spolczenia panelu górnego, bo język w Aptosidzie działa bez zarzutu) okazała się banalną liniją w pełnym krzaków i dziwactw konfiguracyjnym pliku rc.lua; wystarczyło dodać:
os.setlocale(„pl_PL.utf8”)
i to wszystko. Jeb, banalne rozwiązania zawsze pojawiają się na końcu. Pomysł podrzucił mi kolega esperantysta z IRCa (a’propos – uczcie się Esperanto i wpadajcie na #Esperanto w sieci Freenode) i… zadziałał od razu :)
Co do autostartu, to patentów w Awesome jest kilka (od razu powiem, że jedne bardziej popieprzone od drugich), ale najprostszy sprawdza się doskonale. Wystarczy w rc.lua dodać coś takiego:
awful.util.spawn_with_shell(„komenda„) 
Co ciekawe, u mnie mpd, mpdscribble oraz dolny panel xmobar muszą startować z opcją sleep, w innym wypadku mpd marudzi, a mpdscribble scrobbluje 666 razy tą samą piosenkę, natomiast xmobar zmienia ustawioną wielkość czcionki.
Zmienilem domyślną ikonę pod menu, bo mnie wkurzała… To chyba tyle w dużym skrócie. Zainteresowanym mogę w razie czego sypnąć konfigami z mojej strony :) Klawiszologia do opanowania bez żadnego problemu, przy odrobinie wprawy, można śmigać między oknami i pulpitami szybciej niż w „klikaczach”.
Poniżej to, o co mniej więcej mi chodziło… Pozostaje jeszcze zabawa ze skryptami i innymi takimi – jak na razie nie marudzę tak jak na początku – Awesome WM jest strawny, ale i tak wypróbuję Scrot WM :)

Skomentuj

