Bitlbee + Weechat (Irssi) = wszystko, czego potrzeba w komunikacji IRC/Jabber.

Wreszcie odpaliłem bitlbee. Zbierałem się z tym lata świetlne, a jedyną przyczyną zwłoki było czyste lenistwo. Dzięki bitlbee jednak zrozumiałem, co oznacza wygoda w konsoli jeśli chodzi o IRC i Jabbera.
Z zabawek GUI używałem w tym celu niegdyś Gajima i Pidgina. Gajim – taki sobie. Fajnie przystosowany konfiguracyjnie dla tych wszystkich, którzy lubią graficzne interfejsy w komunikatorach. Pidgin – prawdziwa machina, jeśli chodzi o multikomunikator i obsługę poszczególnych protokołów. Jak dla mnie o niebo wygodniejszy od Gajima.
Długo jednak nie jestem w stanie wytrzymać z klikanymi komunikatorami. Nudzą mnie najzwyczajniej.
Długi czas używałem fincha, ale jego interfejs w konsoli zbytnio przypominał mi Pidgina i denerwowały mnie te wszystkie „fruwające” okna. Poza tym nie lubię korzystać z IRCa w finchu, więc zwyczajowo odpalałem fincha do Jabbera i irssido IRCa.Teraz mam totalnie wszystko w jednym. Doceniłem praktyczność i stabilność bitlbee jako sposobu na wrzucenie wszystkiego do jednej konsoli: Jabber, Google Talk, Yahoo, IRC, identi.ca.
Mam cholerny sentyment do irssi i bardzo lubię tego klienta, ale „domyślnie” uruchamiam bitlbee w weechacie, który jest nieco czytelniejszy or irssi. Nie chce mi się wchodzić w klimat polemik, który klient IRC jest lepszy, bo oba mają wiele zalet i ostro konkurują wśród konsolowych linuksiarzy. Oba mają świetne wsparcie i doskonale nadają się pod bitlbee.
Jak dla mnie jest to najlepsze z rozwiązań. Bitlbee pracuje bardzo stabilnie, dzięki skryptom do weechata można bez problemu dostosować klienta pod indywidualne potrzeby. Polecam wszystkim, którzy używają na codzień sieci IRC i XMPP/Jabber (czy innych protokołów IM).

Skomentuj

