Jabber + IRC w Nokii C3-00

Wieeeem, Nokia C3-00 nie szczytem użyteczności, ale jako średnio funkcjonalny smartfon sprawuje się zupełnie poprawnie i nie mam z nią problemów. Inna bajka, to fakt, że to moja ostatnia Nokia – nie mam zamiaru używać telefonów firmy, która zapowiedziała kolaborację z pewnym potworem produkującym takie coś o nazwie Window$ Mobile. Ale to temat na zupełnie inny tekst :P
Oczywiście 80% domyślnych aplikacji zainstalowanych fabrycznie w modelu C3-00 jest z dupy i nieprzydatna/niefunkcjonalna (przynajmniej dla mnie); sorry, ale gadżety typu dostęp do Twittera i innego Faceshita, aplikacja do chatowania, czy Noka Mail, to po prostu tragedia do kwadratu – najlepiej tego w ogóle nie otwierać.
Obok Opery Mini (aktualnie wersja 5.1), Mobidentica (mobilny klient sieci identi.ca) i kilku pomniejszych rzeczy, musiałem zainstalować jakiegoś klienta Jabber/XMPP, w czym świetnie spisuje się rosyjski Bombus. O ile Bombus doskonale obsługuje wszystkie serwery Jabbera jakich używam, o tyle nie mogę jednocześnie korzystać w w nim z IRCa.
Rozwiązaniem jest jmIrc i oczywiście Bitlbee. Z jmIrc korzystałem wcześniej – to bardzo fajny i lekki Java-lient sieci IRC. To, co – obok funkcjonalności i sprawności działania – podoba mi się w nim najbardziej, to minimalistyczny interfejs.
Po skonfigurowaniu sobie konta i połączenia z wybranym serwerem Bitlbe, dodajemy nowy profil w mobilnym jmIrc, dostosowujemy ustawienia do naszych potrzeb i wszystko śmiga wyśmienicie. Na komórce mam jednocześnie – poprzez jmIrc – dostęp do Jabbera, Gtlak, Yahoo oraz Identi.ca (wysyłanie statusów na nasz profil identi.ca odbywa się bez najmniejszych problemów) – mega-wygoda i łatwość komunikacji.
Wady jmIrc? Niestety aplikacja nie obsługuje jednoczesnych połączeń z kilkoma serwerami IRC, przez co nie można jednocześnie (jak w irssi, czy jakimkolwiek innym porządnym klientem IRC) siedzieć np. na Freenode i gadać przez Jabbera ze znajomymi. Poza tym jmIrc nie ma notyfikacji dźwiękowych, co jest pewnym utrudnieniem, gdy mamy do czynienia z IM – dobrze jest wiedzieć, czy ktoś do nas pisze, niekoniecznie sprawdzając non-stop czy na ekranie pojawiło się nam nowe okno z rozmową (tutaj Bombus zdecydowanie rządzi).
Dla mnie to jedyne wady jmIrc. Cała reszta spisuje się bez jakichkolwiek problemów. Niestety większość użytkowników komórek z dostępem do netu wciąż myśli, że jedynym (lub jedynie słusznym) rozwiązaniem komunikacji międzyludzkiej jest oficjalny mobilny klient GG :/
~ jmIrc → download
~ jmIrc → screeny

Skomentuj

