MPD – perfekcyjny skrypt do konfiguracji Music Player Daemon’a

Jakiś czas temu, po jednej z aktualizacji wysypało mi się MPD. Kompletnie. Wywalało mnie z każdego ustwionego portu, a każda próba aktualizacji kolekcji kończyła się przerwaniem połączenia w ncmpcpp.
Przeinstalowałem daemona, zrobiłem nowy konfig podchodząc do tematu na kilka wypróbowanych sposobów – jednym słowem lipa :/ Przywykłem i bardzo polubiłem mpd, nie chciałem wracać ani do moc, ani do DeaDbeeF. Jednak po 666 razie sprawdzania poprawności konfigu i dowiązań, nieco się wkurw… i wlazłem na #mpd w sieci Freenode.
Tamże niejaki Rasi zaproponował mi wypróbowanie świeżo napisanego przez niego skryptu służącego do błyskawicznej konfiguracji MPD. Po kilku zamotkach z haszami w .mpdconf odpaliłem daemona i… DZIAŁA! :) Ncmpcpp zaktualizowało kolekcję i wszystko pięknie ruszyło z kopyta :)

Garść szczegółów:

# apt-get install mpd
→ pobieramy i rozpakowujemy skrypt: http://karif.server-speed.net/~carnager/mpdsetup.tar
→ odpalamy konsolę (ważne! skrypt jest napisany jako uruchamiany przez usera, nie jako root!), włazimy w lokalizację ze skryptem i uruchamiamy go:
./mpdsetup.sh ;
→ postępujemy zgodnie z banalnymi instrukcjami, podając najpierw ścieżkę do naszej kolekcji z muzą i odpowiadając „y” albo „n” na proste pytania;
→ w /home otwieramy plik .mpdconf i w linii „user” wrzucamy swój login (linię jednak pozostawiamy zakomentowaną!) i kopiujemy zawartość pliku do /etc/mpd.conf (jako root, rzecz jasna);
→ uruchamiamy MPD jako user:
$ mpd

… i wszystko powinno śmigać perfekcyjnie jeśli podstawowe ustawienia w kliencie zgadzają się z tymi z mpd (domyślny port to 6600) – u mnie na ncmpcpp i Sonacie wszystko gra – nareszcie!
Rasi zrobił kawał dobrej roboty. Skrypt jest wygodny, mpd śmiga z uprawnieniami usera. Jak dla mnie to w ostatnim czasie najlepsze i najszybsze rozwiązanie jeśli idzie o konfigurację mpd.
[EDIT]
Jak zauważyłem, skrypt nie jest już dostępny pod linkiem, jaki podałem… Najlepiej wywołać Rasiego na kanale #mpd (sieć Freenode) i poprosić o aktualny link do skryptu – warto! :)

Skomentuj

