Witam w nowym miejscu…

Stało się. Coś do czego przymierzałem się dłuższy czas jest faktem – przeniosłem oba moje blogi z Bloggera do WordPress. Nie od dzisiaj wiadomo, że Google dawno juz straciło twarz przyjaznego kumpla, pomocnego w przeprawach w zawiłym świecie linków.

Z poziomu wyszukiwarki Google stało się korporacją-molochem z całym stadem usług, poprzez które ma możliwość gromadzenia wszelkich danych o swoich  użytkownikach. Gmail, Picasa, YouTube, Blogger, Google+ (w ramach layoutu i koncepcji działania bezczelnie zerżnięte z open source’owej i wolnej społeczności Diaspora*) – te i inne usługi Google, to kopalnia danych, preferencji usługowo-handlowych i raj dla reklamodawców, z czego Google skrzętnie korzysta.

Jakiś czas temu firma ta ogłosiła nowe warunki korzystania ze swoich usług i nową politykę prywatności. W ramach tychże Google planuje scalenie swych usług pod kątem personalizacji i „łatwości” korzystania ze wszystkich kont w ramach usług Google. Oczywiście z pozoru niewinna innowacja niesie ze sobą kolejne niebezpieczeństwa zachwiania prywatności, biorąc pod uwagę, że potężne serwery Google growadzą wszelkie „kliki” swoich użytkowników, by wykorzystać je oficjalnie w interesie userów (np. lepsze efekty wyszukiwania nakierowane na nasze preferencje), a „podskórnie” ku uciesze przemysłu reklamowego i wszelkiej maści usług/korporacji.

Dlatego zrezygnowałem dawno temu z usługi Gmail, przestałem w ogóle używać wyszukiwarki Google (zastępując ją wyśmienitą alternatywą – DuckDuckGo), a teraz przeniosłem swoje blogi z googlowskich serwerów do WordPress’a.

* * *

Zdecydowałem sie na stworzenie jednego bloga zamiast dwóch: ogólno-refleksyjnego i linuksowego. Takie rozwiązanie jest łatwiejsze w nawigacji dla mnie i, jak sądzę,  czytelne dla tych, którzy tu zajrzą. Podzieliłem blog – w ramach menu – na kategorie linux i reflex. Mam nadzieję, że wszystko będzie jasne dla potencjalnych odwiedzających :)

Wszystkie wpisy i treści ze starych blogów zostały zachowane w oryginale.

3 thoughts on “Witam w nowym miejscu…

  1. Dzięki za namiary na tę wyszukiwarkę. Mam jedno pytanie – Czy istnieje permanentna możliwość zapisania ustawień? Czy też za każdym razem muszę wchodzić w settings, i w tabelce region zmieniać na – poland?

Skomentuj

