Tło, czyli kolejna porcja dark ambientu z Rosji

Kolejna wyprawa w świat rosyjskiego dark ambientu. Ta sfera – obok muzyki eksperymentalnej i elektroakustycznej – jest dla mnie najbardziej inspirującą w obrębie królestwa dźwięków. Dark ambient (drone ambient, dark industial i im podobne…), a szczególnie projekty skandynawskie, czy rosyjskie właśnie, są dla mnie najbardziej „literackie”, obfitujące w najwięcej warstw, które odkrywa się kilka razy, bądź bez końca. Uwielbiam zimną muzykę, uwielbiam chłód dźwięków uruchamiających przestrzenie wykraczające poza. Wiem, że brzmi to cokolwiek metafizycznie, ale idzie mi po prostu o olbrzymi potencjał dark ambientu jako sztuki, o fakt, że słuchając tego specyficznego tła, nie jestem wyłącznie odbiorcą suchego audio, ale raczej współtwórcą kolejnych warstw owego tła – to jeden z najintensywniejszych dla mnie impulsów pobudzających wyobraźnię.

Tym razem wygrzebałem trzy rosyjskie projekty: ASTRAL AND SHIT, NUMB SILENCE i kolejną (po Town of death) płytę XALM RETRIBUTION. Każdy z nich jest dla mnie wyjątkowy i każdy zabiera w zupełnie inną przestrzeń… Wszystkie do ściągnięcia za darmo dzięki DNA Production.

ASTRAL AND SHITHyperboloid | pobierz

NUMB SILENCE On The Ruins Of That Used To Be There… I’ve Found A Garbage | pobierz

XALM RETRIBUTION – Night Accident | pobierz

5 thoughts on “Tło, czyli kolejna porcja dark ambientu z Rosji

  1. Dwa pierwsze projekty rozłożyły mnie na łopatki. Zwłaszcza „NUMB SILENCE”, który odebrałem jako mroczne, industrialno-sakralne Bolero. Dobra nuta dla ucha. Pozdrawiam.

  2. Cieszy mnie, że Ci się spoodobało :) ASTRAL AND SHIT jest dokładnie tym, co najbardziej lubię w tego typu dark ambiencie. NUMB SILENCE jest dla mnie bardzo „syberyjskie”, indywidualne w odbiorze, a XALM RETRIBUTION już dosyć dawno rozwaliło mnie totalnie – pozytywnie rzecz jasna :)

    Rosja, to kopalnia takich właśnie mikro-projektów, mniej lub bardziej ugruntowanych na „scenie”, po prostu coś, co podważa stereotyp, że dark ambient to „tylko” LUSTMORD czy DESIDERII MARGINIS (lubię i to i to :):)

    Znasz Письма с изнанки? Jeśli nie, to → http://dna-production.org/artists/psi/ :) Jak dla mnie rewelacja!!! Nieco depresyjne, coś jak permanentny stan niepokoju, niepewności, pytajników, paniki, ale nie umiem się oprzeć ;)

    No i Kopacz, staaary! Coś baaardzo ciężkiego do strawienia, ale mające swój urok, serio! NECRASOTA – rosyjski projekt minimal-noise’owy z naciskiem na to drugie. Modulacja wokalu jest zabójcza i drażniąca, tło nie daje nawet pół sekundy wytchnienia. Sam wokal „gwałci” wszystko, gdy się pojawia, a gdy znika, masakrują Cię okrutnie schizofreniczne momenty :) Niskie częstotliwości i powtarzalność. Świetnie się słucha gdy jesteś lekko trzeźwy, ale w dobrym nastroju – strasznie popierdolone dźwięki, ale ja lubię ;) → http://dna-production.org/artists/necrasota/

  3. Necrasota – jebnięcie chory projekt. Nic tylko poderżnąć sobie gardło w akcie masturbacji. Apokalipsa umysłu z kategorii …filia. No i nie tylko Szwecja, Niemcy, Francja w tego typu shit ;)
    Polecam wobec tego „Lord Kula & Crexx – The Nihilist Program” – polski projekt. Nie tak popieprzony jak ten. Posiadający jednak to coś. Może już znasz.
    http://www.archive.org/details/kemn83

Skomentuj

