Zrób sobie Linuksa

Właśnie jestem świeżo po maratonie przeglądania screenów poszczególnych linuksowych biurek z całego świata… Dostałem oczopląsu od tych wszystkich zasranych compizowato-kde’owatych wytworów lenistwa i i kiczowatych gustów tak wielu linuksowych userów. Może to i dobre w celu pokazania windziarzom i makowcom, że pod względem apperance Linuks po prostu 666 razy bije na głowę ich systemy (bo to akurat najbardziej oczywista oczywistość znana nie od dziś)…

… a mój desktop jest klasycznym „odstraszaczem”; ostatnio kumpela próbując włączyć u mnie przeglądarkę zapytała: Gdzie ty, do kurwy nędzy, masz jakieś menu, gdzie są ikony?! Wy w Linuksie w ogóle używacie kolorów?! Nie bolą cię palce, gdy klikasz Ctrl+A i Shift+S, żeby otworzyć jakieś tam okienko?! Dlaczego twój music player wygląda jak rząd literek, nie masz Winampa?! :D:D:D

Dla „zielonych” w temacie: każda dystrybucja Linuksa wygląda dokładnie tak, jak chce tego jej użytkownik; możliwości jest tak wiele, że sam nie znam wszystkich, ale póki co nie ma jakiejkolwiek alternatywy w tej materii, która mogłaby przebić wizualną konfigurację systemów unixowych – w tej kwestii Linux rządzi :)

Dla mnie to elementarny atut, być może nie najważniejszy, ale jeden ze znaczących. Możność autentycznie nieograniczonego dostosowywania wyglądu naszego systemu jest integralna cechą, czymś co wyróżnia Linuksa. Może to mieć znaczenie dla tych, którzy rzygają już pomyłką zwaną Windows i chcieliby zmienić swój system. Linuks jest właśnie dla nich! (Hehe, służę pomocą wszystkim, którzy chcieliby rozpocząć jazdę z Linuksem).

Garść przykładów z mojego kompa – screeny z poszczególnych lat, różne dystrybucje, różne środowiska graficzne; ewoluowałem od gadżeciarskich efektów 3D, przez lekkie środowiska (jak XFCE) po totalny minimal z dzisiejszym AwesomeWM (chociaż przyznam, że mój aktualny menadżer okien nie jest jeszcze extremalnie minimalistyczny ;) ):

Gnome + Compiz

Gnome + Compiz

XFCE

XFCE

Fluxbox

Openbox

Openbox

PekWM

PekWM

AwesomeWM

AwesomeWM

AwesomeWM - mój dzisiejszy desktop

Skomentuj

