DX-ing 0000-0100 UTC.

Nie sprawdzałem dzisiaj propagacji fal radiowych, ale pokusiłem się o mały nasłuch w nocy. „Po łebkach” przeskanowałem pasmo LW (fale długie) i MW (fale średnie) – standardowo przy niezbyt sprzyjającej nasłuchom pogodzie słyszalne były jedynie najsilniejsze radiostacje z Europy. Bardzo źle odbierała Rosja, Ukraina, Białoruś i Niemcy. Na MW doskonale słyszałem Czechy, Chorwację, a nawet Francję. Co do fal krótkich, to zabrałem się za słuchanie o porze, gdy (w tej części Europy przynajmniej) najczęściej można złapać hiszpańskojęzyczne i arabskie audycje z wielu krajów.

Na emisji SSB złapałem kilkanaście łączności radiotelegraficznych, szczególnie dobrze słyszalnych na niższych częstotliwościach fal krótkich. Generalnie dziś spore interferencje w eterze i nie wymiękają jedynie stacje nadające najsilniejszy sygnał.

Poniżej kilka przykładów – nie chce mi się wypisywać wszystkiego co udało mi sie usłyszeć. W kolejności: czas nasłuchu, częstotliwość, nazwa stacji, język nadawania.

~ Odbiornik: Degen DE1103;

~ czas nasłuchu: 0000-0100 UTC (czas uniwersalny);

~ dodatkowa antena zewnętrzna.

00:23 UTC | 2859 kHz [SSB] | łączności radiotelegraficzne

00:36 UTC | 3505 kHz [SSB] | międzykontynentalne łączności DX

00:40 UTC | 5756 kHz | Voice of Bible | j. angielski

00:50 UTC | 6020 ; 9780 ; 9675 kHz | China Radio International | j. angielski

01:00 UTC | 6054 kHz | Radio Exterior de Espana | j. hiszpański

01:00 UTC | 5903 kHz | China Radio International | j. rosyjski

01:09 UTC | 9885 kHz | Voice of America | j. chiński

01:00 UTC | 9708 kHz | China Radio International | j. hiszpański

Skomentuj

