Wieczny powrót, albo możliwość i faktyczność

Myśli jak saharyjska ziemia; głębokie pęknięcia smagane suchym i gorącym pyłem. Kontrasty następcze pod powiekami i fantasmagorie smażące się na horyzoncie, niczym na ogromnym grilu. Potykam się o moje brudne, punkowe szmaty leżące na podłodze i wyłażę na balkon. Po nic. Śmierdzi ozonem, a na języku [po]smak yerby. Krain wypełza z głośników, prosto w tą lepką zawiesinę za oknem. Skondensowany hałas i skondensowany bezruch – roztrzask w momencie zderzenia. Miliardy igieł wylatują w powietrze. Ciężkość bycia w lekkim czasie.

Zapominam poszczególne zdania z książek, które jak okopy ochraniały mnie przed zidioceniem w tej pojebanie nierównej wojnie z rzeczywistością. Podstawowy bagaż, jaki ze soba taszczyłem łażąc od zdarzenia do zdarzenia, od decyzji do decyzji, nigdy nie był przesadnie duży. Mam nawet wrażenie, że przy okazji wielu wypraw, zadowalałem się jakimiś nędznymi pakiecikami nostalgii, z którymi konfrontowałem to co nowe. Minęły czasy nanoanaliz i grzebania w gównie szczegółów przesłaniających swoją mnogością esencję tego, co powinienem połknąć jako zadowalający mnie efekt spotkań z codziennością.

Spokój i obcość. Przyzwyczajam się krok po kroku do siebie w nowej scenerii. Bez fajerwerków. Tak jest rozsądnie, choć nie rozsądek jest tu przewodnim motywem. Częstuję siebie samego nieznanymi dotąd odczuciami i sprawdzam, czy mi smakuje. Smakuje. Czy tego chcę, czy nie, zawsze napotykam po drodze Nietzschego i Kirkegaarda, którzy prowadzą mnie do Heideggera, ergo: wieczny powrót, albo możliwość i faktyczność. Mógłbym przewrotnie obrócić kolejność tych dwóch kategorii (w oparciu o trzecią: kirkegaardowskie albo) i wynik mojego wtłoczenia-w-bycie byłby niemal taki sam.

Uwielbiam kaktusy, bo pod kolczastą powierzchnią zawsze kryje się woda i miękki miąższ… 

2 thoughts on “Wieczny powrót, albo możliwość i faktyczność

Skomentuj

