Goodbye Obscene Extreme…

Silence sucks… Obscene Extreme też… Wyjeżdżając, już miałem przekonanie, że to będzie mój ostatni Obscene… Wieeeeele lat temu minął czas, gdy jechałem do Trutnova z jakąś tam ciekawością. Owszem, również tego roku grały tam kapele, które chciałem zobaczyć, ale muzyka, to osobna bajka, w porównaniu z tym, czym organizacyjnie stał się Obscene…  Stał się po prostu komercyjną machiną do wysysania kasy na każdym kroku, wewnątrz festu, jak i wokół niego pęczniały stada tych, którzy mając grind w dupie, kasują cię permanentnie za wszystko. To smutne, ale i konsekwentne z roku na rok.

Nasum wbił mnie w ziemię, podobnie jak mega-punkowa atmosfera na Poison Idea, czy  Discharge, no i mój ukochany Asphyx. Wymieniłbym jeszcze z dziesięć kapel, które pozytywnie mnie rozwaliły, ale Obscene… to przecież głównie okazja do zobaczenia się ze znajomymi z całej Europy. Po latach więc miałem okazję pogadać i napić się ze znajomymi z Finlandii, Szwecji, oczywiście Czech i kilkunastu innych krajów, co zawsze cieszy; podobnie jak cieszyło mnie krótkie spotkanie z moją przyjaciółką Olgą z Moskwy i z jej mężem. Co do innych ludzi z Rosji, mam jedynie kwaśne odczucie, iż niektórzy nie powinni pojawiać si·ę na spędach jak Obscene… gdzie alkohol, muza i morze ludzi powinny być jakoś wypośrodkowane. Nie chcę generalizować, ale przez swoje chujowe zachowanie, co niektórzy nie będą już mile widziani w wielu miejscach w Czechach, Polsce i Europie… Nieważne.

Wróciłem jak zwykle brudny i zmęczony i wydaje mi się, że o wiele lepszym wyjściem było powstrzymanie się i poczekanie na Play Fast or Don’t w Hradec Kralove, aniżeli „rzucić się” na Obscene Extreme. Cóż, mój błąd. Na szczęście był to ostatni raz w Trutnovie. Goodbye Obscene Extreme!

Skomentuj

