AwesomeWM + urxvt + monospace + green shit :)

Porter przed pracą, eksperymentalna Tujiko Noriko w głośnikach i trochę grzebania w rc.lua i theme.lua, w ramach mojego AwesomeWM

Po przedostatniej aktualizacji mojego ukochanego menadżera okien dla Linuxa, zauważyłem głupiego buga polegającego na tym, że – używając setxkbmap do zmiany języków pod klawiaturą (Alt+Shift) – przestaje działać zmiana pulpitów przy pomocy myszki; funkcjonuje ona wyłącznie przy języku domyślnym (polski u mnie). Zamotanie delikatne pojawia się, gdy skaczę z desktopu np. z Iceweaselem do wszelkich konsolowych aplikacji umiejscowionych na innych pulpitach – wtedy odruchowo używam myszki, mimo, że 90% mojej nawigacji w ramach Awesome odbywa się w oparciu o 666 tysięcy klawiszowych shortcutów. Przy czterech językach (polski, czeski, rosyjski i Esperanto) zapominam o tym bugu i klikam czasem jak idiota. Pulpitów mam sześć w tym dwa zwyczajowo używane pod GUI apps. Bug zgłoszony, ale póki co cisza…

Jest też dobra wiadomość. Po ostatnim # apt-get dist-upgrade nareszcie Awesome i xcompmgr przestały się gryźć :) Xcompmgr odpalone z konsoli wywala kilka errorów przy uruchamianiu Thunara, czy innej Sonaty (coś w rodzaju konfliktów przy okazji themesów GTK), ale nie wpływa to w jakikolwiek sposób na stabilność pracy, czy pożeranie CPU (z czym miałem do czynienia jakiś rok temu: kilka minut pracy xcompmgr na Awesome WM i totalne krzaki + CPU na poziomie Mount Everest). Zatem kilka symbolicznych cieni w ramach WM-a + kosmetyczne zmiany w urxvt i wszystko wygląda tak jak chcę. Moja koleżanka Agata, maniaczka Arch’a (jak i userka Awesome), pastwi się nad moimi szarościami, ale chyba moje oczy (przy sztucznym świetle punktowym) przyzwyczaiły się do tego :)

Tak to wygląda:

Skomentuj

