TraGGedia…

Nie wiedzieć czemu, ostatnimi czasy molestują mnie rozmaici znajomi, których nie mam w swoich kontaktach Jabbera, względnie mam, ale nie mogę z nimi pogadać, bo:

Otóż GaduGadu nie używam już 666 lat i nie mam najmniejszego zamiaru powracać do tego debilnego komunikatora. Mój jedyny kontakt z ludźmi, którzy jednak mają to cuś zainstalowane, odbywa się poprzez transport GG w ramach Jabbera/XMPP. Na tej samej zasadzie kontaktuję się z przyjaciółmi z zagranicy, którzy używają np. ICQ.

Informuję zatem wszystkich desperatów „o numerach wyższych, niż 17 milionów”, chcących skontaktować się ze mną, że oczywiście nie zainstaluję najnowszej wersji GG – w ramach kontaktu w czasie rzeczywistym używam jedynie Jabbera (lukaso666@alpha-labs.net) oraz IRCa.

Jabber/XMPP jest 666 razy bardziej bezpiecznym i przyjaznym (a przede wszystkim otwartoźródłowym) rozwiązaniem, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by założyć sobie konto XMPP; niezorientowanym w temacie przypomnę, że również GoogleTalk jest usługą jabberową. Na IRCu najczęściej siedzę w sieci Freenode (kanał #Esperanto) i OFTC (#aptosid). O ile jestem zalogowany na kompie w domu, zawsze znajdziecie mnie na kanale #grindterror (Freenode), który służy mi do gadania ze znajomymi „z doskoku” – najlepiej wtedy wywołać mnie tam na privie.

Skomentuj

