Shortwave Schedules – krótkofalowy „rozkład jazdy” dla Androida.

Niby nic wielkiego, ot mała aplikacja z działu „narzędzia”, a jednak nieoceniona, gdy wyłazimy z odbiornikiem w plener i chcemy sprawdzić, co w konkretnym momencie szumi w eterze (by móc to później wyłowić z krótkofalowych szumów) – mowa o Shortwave Schedules. Aplikacja napisana pod Androida, działająca szybko i płynnie, bez zwiechów i wszelkich problemów. Po pobraniu (za free oczywiście), jedynym wymogiem jest pobranie zaktualizowanej listy wszystkich rozgłośni nadających na falach krótkich (oj, jest tego mnóstwo!) – w moim przypadku update trwał ok. 2-3 minut. Dzięki temu, mamy bazę wszystkiego, co nadaje w zakresie SW.

Ekran powitalny

Ekran powitalny

Szukanie według czasu (UTC)

Szukanie według czasu (UTC)

SC20121208-142336

Szukanie według konkretnej stacji

Szukanie według konkretnej stacji

SC20121208-142451

Ta mała aplikacja działa dokładnie tak, jak serwis ShortWave Info. Oczywistym plusem jest jej mobilny charakter i fakt, że szybko możemy sprawdzić to, co nas interesuje, nie mając dostępu do kompa. Do dyspozycji mamy filtrowanie pod względem czasu nadawania (w UTC), nazwy radiostacji i konkretnej, akurat interesującej nas częstotliwości na falach krótkich.

Kilkanaście minut testowania wystarczyło, żebym uznał użyteczność Shortwave Schedules. Potwierdzam, że po zaktualizowaniu bazy danych, wyniki wyszukiwania zgadzają się z rzeczywistą sytuacją w eterze. Podsumowując – fajna duperela dla DX-maniaków, raczej z kategorii użyteczych, aniżeli gadżeciarskich…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s