Wysyp AwesomeWM po dist-upgrade

Lord Darius z linux.pl wywołał dziś wilka z lasu :D Tak się złożyło, że gadaliśmy dzisiaj o konfigu Awesome WM po upgradzie niestabilnej gałęzi Debiana, więc niejako przy okazji zrobiłem dzisiaj upgrade mojego Aptosida, no i zauważyłem, że do aktualizacji zaznaczona jest również paczka awesome. Przyzwyczajony i z przygotowanym backup’em ustawień mojego manadżera okien, zrobiłem dist-upgrade.

Hehe, jakież było moje zdziwienie, gdy po ponownym uruchomieniu kompa (aktualizowałem też jajko do wersji 3.8-0.slh.2-aptosid-686)… wysypało mi się Awesome :D Pierwszy raz od… kurde, nawet nie pamiętam! Dwa pierwsze błędy jakie wywaliło, zlokalizowane były w:

/usr/share/awesome/lib/awful/menu.lua

oraz

/etc/xdg/awesome/rc.lua

W lib i w awful grzebałem dosyć często, gdyż tam usytuowane są rozmaite ustawienia odpowiedzialne za takie duperele jak np. wyświetlanie/ukrywanie ikon w tasklistach no i inne szczegóły odpowiedzialne za działanie widgetów etc. Jako że konfiguracja AwesomeWM, to system naczyń połączonych, zmiana np. w theme.lua musi być kompatybilna z innymi elementami WM’a. Podmienienie pliku rc.lua w lokalizacji: /etc/xdg/awesome/rc.lua nic nie dało. Podobnie zmiany w /usr/share/awesome/lib/awful/menu.lua (w sugerowanych przez WM liniach).

Rozwiązaniem okazał się reinstal paczki awesome i podmiana katalogów (na moje autorskie): icons, layouts i taglist w:

/usr/share/awesome/themes/default

i skopiowanie mojego starego theme.lua tamże.

Karkołomne nieco, ale działa bez zarzutu. Czas najwyższy znaleźć nieco mniej skomplikowane wyjście w podobnych awaryjnych sytuacjach.

 

2 thoughts on “Wysyp AwesomeWM po dist-upgrade

  1. :)
    Ja pobiegam po „szwabskich” forach, będzie mi łatwiej, a Ty może coś na wiki odnośnie Archa.
    Te cholerne dwie linie…
    To jak szukanie skrzepliny w drobnych naczyniach krwionośnych :D
    666

  2. Czytałem gdzieś na zapomnianych forach anglojęzycznych, że Awesome na naszych sidach sypie się czasem (po dist-upgrade) bez względu na to, gdzie masz umiejscowione rc-/theme.lua

    Ja tam czasem lubię, jak coś się cudownie pierdoli w niestabilnej gałęzi, bo czasem… stabilność niestabilnego Debiana potrafi zaskoczyć :) Jak mnie wywalą z roboty, albo gdy sam się zwolnię, zmienię repo na experimental i mam nadzieję, że wtedy będę miał więcej czasu na wysypki systemowo-pakietowe :D

    Na marginesie – społeczność AwesomeWM jest chyba bardzo mikro, bo na ircu zbywają standardowym „poczytaj więcej o lua” (chociaż są i tak mniej cyniczni niż każdy irc/kanał Debiana, heheh :D), a zgłaszalnia bugów → https://awesome.naquadah.org/bugs/ wysłała mi info, że moje powiadomienie o bugach jest zduplikowane, więc problem zgłoszony i… echo.

    Ale fakt… Najwięcej pomocnych informacji uzyskałem na forach/wiki Archa – we wszelkich kwestiach tyczących się Awesome.

    AwesomeWM uczy pokory i wymaga zasysania nowych informacji – wytłumacz to klikaczom spod znaku srubuntu i innych takich… :/

Skomentuj

