Zieleń na laserze…

Umówmy się, że pracuję w niezbyt interesującym miejscu, aczkolwiek lubię „mój” laser i samą pracę na nim (nie ma to jednakże żadnego pozytywnego przełożenia na gratyfikację za to najemne tyranie…). Ostatnio popełniłem dwie foty (jakości nędznej, bo zrobione telefonem), które wprowadzają w to nieznośnie industrialne miejsce „kawałek estetyki”, drobinę czegoś nie będącego wyłącznie pulsowaniem rezonatora i smrodem ciętej stali/aluminium…

Oto niespodziewany gość, który napatoczył się pod load-master (podajnik blachy do lasera)…

2013-08-09 21.34.37

… oraz coś zupełnie – z pozoru – abstrakcyjnego:

2013-08-28 19.19.41

Uwielbiam fakturę na tym drugim zdjęciu! Daję głowę, że nikt nie zgadłby, co to właściwie jest :) To po prostu fragment jednego z haków (w kształcie litery „S”), którego używa się w trakcie lakierowania gotowych produktów, z wieeeeeeloma warstwami zielonego lakieru (tłem jest powierzchnia laserowego słupka oznaczającego barierę, po przekroczeniu której laser samoistnie się zatrzymuje)…

Drobiazgi, które sprawiają, że robota w tym miejscu nie śmierdzi wyłącznie wyziewami helu, azotu i acetylenu…

P.S.: Owad został bezpiecznie przeniesiony poza teren stalowej masakry i wypuszczony na wolność…

10 thoughts on “Zieleń na laserze…

  1. Uff… a już myślałem, że po tym całym twoim wyżywaniu się, przerobiłeś tego biednego zielonego owada, laserem, w to zielone coś…
    …a może one tam mutują w te zielone blob’y?!
    …a może za dużo sfów się naczytałem :/

  2. Osz cholera, nie strasz ludzi! Myślałam, że drugie zdjęcie przedstawia Twojego gościa po zetknięciu z laserem… :-(

  3. Panikarze :D:D:D

    @log0ut, czytanie sfów w nadmiarze (byle dobrych!) tylko inspiruje! Gdyby owad ów znalazł się pod bezpośrednim działaniem wiązki lasera, w jednej sekundzie zwęgliłby się i wyleciał w powietrze… :/

    Fantazje pt: „stopienie czegoś w zieloną galaretę” nie wchodzą w grę :D
    Proponuję cyberpunk ;) Kurwww… Ostatnimi czasy natykam się tylko na prostackie historyjki międzyplanetarne, zero innowacji, cyberterroryzm na Plutonie, znane od lat biowszczepy, etc… :/

    Jeśli trafisz na jakieś naprawdę dobre hard-SF – dawaj znać!!! :) Przeraża mnie to, że moi kumple z technikum, z którymi grałem w podręcznikowe RPG-i wciąż onanizują się druidami, elfami i księżniczkami… Tolkien wyrządził ludziom krzywdę swoim arcydziełem :/

    Może jestem jebnięty, ale zakładam/uważam, że z fantasy się wyrasta, a SF pozostaje w głowie na zawsze… Całą „Diunę”, „Fundację”, czy takiego „Ubika” mogę czytać w nieskończoność! Nie wspominając o „Piórze archanioła” i „Niewinnych w piekle” oraz o „Córce jednorodzonej” ;) Nie zapomina się autora SF, który „dał” mi nazwę ex-bloga :)

  4. Znamienne, że większość ludzi kojarzy laser (względnie laserową technologię cięcia) z czymś złowieszczym :)
    Laser (czyli: wzmocnienie światła poprzez wymuszoną emisję promieniowania) jest jednym z najbardziej bezwzględnych sposobów przecinania ciał stałych :)

    Czy ja wyglądam na kogoś, kto mógłby „wrzucić kogoś pod laser” (nota bene, jest to niemożliwe fizycznie :) ??

  5. W tym „wyrastaniu z fantasy” jest sporo prawdy… Pamiętam moje bezgraniczne zatopienie w okresie nastoletnim, które potem po prostu wygasło. Może z powodu wpadnięcia w „poważniejszą” lekturę? Za to cyberpunk dalej mnie kręci, chociaż też przez pewien okres miałam na niego mniej czasu (moja ukochana filozofia).

  6. > Może jestem jebnięty, ale zakładam/uważam,
    > że z fantasy się wyrasta, a SF pozostaje
    > w głowie na zawsze…
    …no to jest nas dwóch :P

    P.K.Dicka bardzo lubię. „Ubik”, „Czy androidy śnią o elektrycznych owcach?”, „Marsjański poślizg w czasie” (mój pierwszy sf \o/ ), „Trzy stygmaty Palmera Eldritcha” itd… SFy są genialne.

    Zero innowacji… to prawda… ale starym wyjadaczom gatunku zdecydowanie trudniej dogodzić ;P

Skomentuj

