GNU Social & quitter

Hmm… W zasadzie ten wpis powinien być potraktowany jako edit poprzedniego posta. Dlaczego? Ano dlatego, że z umiarkowanym entuzjazmem (łagodnie mówiąc) zacząłem na powrót używać pump.io, zapominając na śmierć o projekcie GNU Social! Pogrzebałem, poczytałem i… fuck, yeah! Mam coś, co funkcjonuje, wygląda i działa jak stara identi.ca!

Coś, co funkcjonuje, oznacza ni mniej ni więcej to, że GNU Social jest opensource’owym mikroblogiem (czyli tym, czym była niegdyś identi.ca od A do Z), z tagami, sensownie zorganizowanymi odpowiedziami na statusy, z publiczną osią czasu (czego brak w pump.io).

GNU Social, to oczywiście esencja free software. Otwartoźródłowy projekt umożliwia postawienie sobie własnego serwera, ale możemy skorzystać również z tych, które udostępniają miejsce na nasz profil. Ja wybrałem szwedzki quitter.se.

Tak więc sorry za zamieszanie – nie będę raczej męczyć się z pump.io – znajdziecie mnie na quitterze, czyli TUTAJ :)

A tak to wygląda na screenach:

newschool layout – twitterowaty, bleee…
yeah! total oldschool – dokładnie tak wyglądała identi.ca…
mobilny klient obsługujący GNU Social i StatusNet – MuSTArDroid (ex Mustard)

2 thoughts on “GNU Social & quitter

  1. Chwilowa trwoga mnie ogarnęła – patrzę i myślę: „Łukasz sprzedał się mainstreamowi”. Toż to wygląda kropka w kropkę, jak Twitter. :O

  2. Hehe, bez obaw! Trzymam się z daleka od faceshitów, twitterów i innych własnościowych pijawek i szpiegów mających w dupie prywatność :)
    Akurat ten serwer (quitter.se) wygląda twitterowato. Zapewne jest to podyktowane chęcią przyciągnięcia co bardziej niepełnosprytnych użytkowników netu do projektów free & open source. Ale istnieje opcja korzystania ze starego layoutu (co rzecz jasna wykorzystuję).
    GNU Social, to absolutna czołówka całkowicie wolnego oprogramowania w materii mikrobloggingu. Tu nie ma miejsca na jakiekolwiek kompromisy z firmami chcącymi robić biznes na wpisach ludzi. Totalna decentralizacja, otwarte źródło, możliwość postawienia swojego serwera – anarchia, jednym słowem :)))

Skomentuj

